måndag 12 mars 2012

Lite här och lite där = mitt

Har ägnat mycket tid till att "tårtsurfa" de senaste veckorna och jag har sett mycket fint och snappat upp en hel del tips och knep. Jag tar lite här och lite där och gör det till min egen helhet. Har märkt att det är många som har sin speciella stil när de gör sina tårtor och jag kommer väl inte heller bli något undantag antar jag. Men just nu, så här i början, blir varje tårta olik den andra. Men jag lägger stor vikt vid att försöka göra dem personliga. Kanske är det det allra viktigaste för mig när det gäller att dekorera. Jag kanske inte behärskar avanserad modellering eller spritsningstekniker än, men det jag gör, gör jag med omsorg och nogrannhet! Lämnar inte ifrån mig en tårta som jag inte är helt nöjd med!

Har enbart dekoretar med SP fram till nu, men idag beställde jag ett tyllset, spritspåsar och ett övningsset från Lyckas med mat, så här ska det tränas på spritstekniker framöver :-) Har fått en lite speciell beställning på tårta som inte går att täcka eller dekorera med SP, då den inte får innehålla något vitt socker och då kommer det ju väl till pass att kunna dekorera den genom att spritsa lite snygga rosor, korgmönster eller annat vackert. Kommer iaf bli spännande att göra denna tårta :-) Bilder kommer framöver.

Spritsade rosor. Så snyggt!
Bild: www.lindarunn.se
Enkel spritsningsteknik som jag vill lära mig. Läckert!
Bild: bakverkochfikastunder.blogspot.com

1 kommentar:

  1. Måste intyga vad Linda skriver. Hon lämnar verkligen inte ut en tårta som hon inte är FULLT nöjd med. Gjorde två tårtor till min mans 60 årsdag, de blev helt underbara inte bara utseende mässigt( de var så personliga så min man fick tårar i ögonen när han såg dem) de var också jätte goda....

    SvaraRadera