torsdag 22 mars 2012

Ny spis! Hallejulia!

Sen vi köpte vårt hus -06 har vi slitit på en gammal historia till spis där plattorna i glashällen inte funkat som de ska och ugnen har gräddat ojämnt. Det har inte känts som nåt stort problem, men sen jag bestämde mig för att börja göra tårtor på beställning har jag insett att det kommer att innebära problem då tårtbottnarna gräddas ojämnt, blir höga och fina på ena kanten och låga och brända på andra sidan. Så kan vi ju inte ha det. Man vill ju få höga fina tårtbottnar att bygga ljuvliga tårtor av :-) Så, i morgon ska mannen åka och hämta vår NYA fina svensktillverkade Elektroluxspis. Jag kan knappt bärga mig innan jag får grädda första tårtbottnen i den med mina nya bakformar :-) Nu ska jag bara hitta ett recept på tårtbotten som ger höga och fina bottnar. Har läst och hört mycket gott om "Lika delar" och är mycket nyfiken på att prova det...

1 kommentar: